window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-144909968-1');

22. 9. 2016

Interpelace starosty Radka Klímy Martinou Pokornou

14. zasedání Zastupitelstva Městské části Praha 5 dne 22. 9. 2016

MUDr. Radek Klíma,
starosta ÚMČ Praha 5

Věc: Posouvání termínu vypracování územní studie oblasti sídliště Barrandov

Vážený pane starosto,

v usnesení Rady MČ č. 31/1229/2016, které bylo přijato na jednání Rady MČ dne 31. 8. 2016, je uvedeno, že Rada MČ schvaluje dodatek č. 1 ke Smlouvě o dílo se společností A69 – architekti, s. .r o. (č. 6/0/OÚR/15 ze dne 27. 04. 2016 schválené usnesením RMČ č. 41/1535/2015 ze dne 10. 11. 2015) na „Vypracování územní studie oblasti sídliště Barrandov“ spočívající v úpravě specifikace předmětu díla, tj. termínu dodání.

V Důvodové zprávě přiložené k výše zmíněnému usnesení bylo uvedeno, že důvodem uzavření Dodatku č. 1 je po vzájemné dohodě obou smluvních stran úprava specifikace předmětu díla a termínu dodání, resp. změna termínu dodání díla, posunutí mimo období července a srpna, aby studie mohla být řádně projednána v orgánech obce a byla představena veřejnosti.

Termín dodání díla je 3 měsíce od podpisu smlouvy. Smlouva nabyla platnosti 27. 4. 2016. a tři měsíce uplynuly 27. 7. 2016. Při nedodržení termínu dodání díla byla stanovena pokuta ve výši 1 000 Kč za každý den prodlení.

Studie byla architektům zadána v dubnu, ale od té doby bylo vydáno poměrně dost územních rozhodnutí, které ovlivňují budoucí dílo architektů. Buď architekti budou stále svoje dílo předělávat nebo než studii vypracují, nebude již platná.

Projednávání studie se posouvá až do roku 2017. O územní rozhodnutí si na Barrandově mezitím zažádal Ekospol i Finep, další žádosti o územní rozhodnutí budou určitě následovat. Může se stát, že než se stihne studie projednat s veřejností, nebude již co projednávat, protože všechny developerské stavby budou mít už o územní rozhodnutí zažádáno, a studie tak ztratí smysl. Do doby zpracování studie by měla Praha 5 u všech změn územního plánu v jakékoli fázi procesu žádat o pozastavení do té doby, dokud nebude studie dokončena.

Absence studie znamená také neexistenci regulačního plánu. Regulační plán v řešené ploše stanovuje podrobné podmínky pro využití pozemků, pro umístění a prostorové uspořádání staveb včetně veřejné infrastuktury, pro ochranu hodnot a charakteru území a pro vytváření příznivého životního prostředí. Vymezuje veřejně prospěšné stavby a veřejně prospěšná opatření. Regulačním plánem lze nahradit územní rozhodnutí, kromě záměru, který podléhá posuzování vlivu na životní prostředí. Regulační plán je závazný pro rozhodování v území. A protože neexistuje, není kromě Územního plánu a Zásad územního rozvoje, které nejdou tak detailní, ani čím regulovat novou výstavbu, která může být nakonec úzce zaměřená pouze na bytovou výstavbu s nevyhovujícím počtem parkovacích míst a bez zajištění občanské vybavenosti.

Ptám se vás, pane starosto:

  • Proč byl dodatek ke smlouvě uzavřen po uplynutí lhůty dodání díla?
  • Proč se posouvá termín z důvodu konání prázdnin až v poslední den prázdnin, tedy dne 31. 8. 2016?
  • Bude vymáhána pokuta za nedodržení termínu odevzdání díla a v jaké celkové výši?
  • Pokud orgány obce mají během prázdnin také dva měsíce prázdnin a nepracují, proč se termín neposune pouze o ty dva měsíce, ale posouvá se o pět měsíců?
  • Bude Praha 5 požadovat přerušení změn ÚP v dané lokalitě (Barrandov západ) do doby dokončení územní studie oblasti sídliště Barrandov?
  • Bude Praha 5 komunikovat s developery velkých projektů a dohodnout se s nimi, aby územní řízení k těmto projektům pozastavili do dokončení územní studie oblasti sídliště Barrandov?

Předem děkuji za písemnou odpověď.

Mgr. Martina Pokorná
Členka ZMČ Praha 5

V Praze dne 22. 9. 2016

Odpověď na interpelaci