window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-144909968-1');

26. 8. 2015

Ačkoliv jsem se k otázkám výběrových řízení vyjadřoval (a dle mého názoru dostatečně) ve svém minulém blogu (http://praha5.zeleni.cz/vase-5-me-vzdy-potesi-ale-i-pobavi/), na velmi „profesionálním“ webu Vaše 5, je zde ještě jeden článek na serveru iDnes (http://praha.idnes.cz/pochybne-verejne-zakazky-prahy-5-dod-/praha-zpravy.aspx?c=A150817_2184828_praha-zpravy_bur), který zmiňuje, že radnice oslovuje ty samé firmy, že je to podezřelé, dokonce až účelové.

praha-smichov-radnice-budova_denik-605

Pro mé voliče

===========

Nejdříve popíši postup, jak funguje stávající systém.

Jako místostarostu, pod kterého spadá územní rozvoj Prahy 5, mě zajímá, jaký bude mít dopad na naší městskou část případná realizace konkrétního projektu. Zadám svému odboru, aby vypracoval studii, v prvním kroku návrh zadávacích podmínek, a tím to pro mě končí.

Pokud daný odbor nemá experty, kteří by studii vytvořili, je na daném odboru, aby si ji nechal vypracovat odbornou společností.

Odbor územního rozvoje následně osloví potenciální dodavatele (samozřejmě ve spolupráci s odborem zadávání veřejných zakázek) a zakázka je poté vysoutěžena.

Je asi zcela jasné, že v České republice jsou firmy, které vám dodají kancelářské potřeby, ale je jich nesrovnatelně více, než firem, které jsou schopny kvalitně posoudit a zpracovat možnosti využití náplavky. Takže je důležité si uvědomit, že není tolik firem, co se dá oslovit. A vím, že Odbor územního rozvoje preferuje, v případě územních studií, architektonické kanceláře s působností na Praze 5, či které mají zkušenosti s Prahou 5, kteří mají k naší MČ nějaký vztah. Kolik takových kanceláří asi bude? 🙂

Dále samozřejmě oslovují firmy, se kterými měli v minulosti dobré zkušenosti. Souhlasím, že je důležité zajistit, aby ty zkušenosti byly dobré pro občany Prahy 5, a ne kdejakých příživníků.

A proto, že se mi nezdál celý systém úplně neprůstřelný, staly se dvě zásadní věci.

 

  1. Zrušení výběrových řízení

Na základě podnětu z Odboru územního rozvoje bylo vysoutěženo 5 zakázek. A jelikož se mi některé nelíbily, tak jsem 3 z nich stáhl a budou probíhat znovu. Dvě, které vysoutěžené byly, a které opravdu potřebujeme, jsem nechal posoudit Výborem pro územní rozvoj, který je následně připomínkoval a schválil.

2. Prověření procesu výběrových řízení

A právě na základě této zkušenosti jsem upozornil právnímu oddělení radnice, aby přezkoumal a navrhl opatření, jakým způsobem do budoucna vylepšit proces výběrových řízení na radnici Prahy 5 tak, aby byl systém ještě transparentnější. Současně jsme téma veřejných zakázek otevřeli jako SZ na koaličním jednání a dohodli jsme se na časovém harmonogramu zavedení nápravných opatření.

 

Pro tvůrce negativních komentářů

=============================

Body 1 a 2 se udály ještě před zveřejněním článku na iDnesu a Vaše 5. Tudíž bych znovu poprosil ty, kteří tyto média zásobují informacemi, ať si je raději předem ověří.

 

Závěrem dodávám pro občany Prahy 5

===========================

V politice se angažuji proto, že bydlím na Klamovce a Prahu 5 považuji za nejhezčí městskou část, kde jsem nechal své srdce. Léta jsem doslova trpěl, když jsem viděl fungování pana Jančíka. Nyní jsem na radnici já, právě díky vaší důvěře, a dělám vše pro to, aby radnice fungovala maximálně transparentně a efektivně.

A právě proto, že to vadí celé řadě lidí, kteří byli zvyklí na staré pořádky, tak kopou a kopou. Nechtějí se vzdát svých pašalíků.

Ale já svůj mandát dostal od lidí, kterým vadí staré pořádky a doufají, že se právě nám, Straně zelených, podaří tyto pořádky z radnice odstranit.

 

Lukáš Budín
místostarosta Prahy 5