window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-144909968-1');

I když jsem vystudovala podnikové hospodářství a germanistiku, vždycky mě to velice táhlo k životnímu prostředí a architektuře. Proto jsem si vždy při svých cestách, ať už v České republice nebo cizině, všímala krajiny a měst, jejich zeleně, zástavby a infrastruktury. Docela brzy jsem si uvědomila, jak moc je Praha unikátní a krásná a byla jsem za to moc ráda. S postupujícím časem jsem si ale začala všímat, že spousta těch výjimečných věcí mizí a místo nich nastupují rychlá řešení, která nemají kvality, které by přetrvaly do budoucna. Zatímco v zahraničí vznikaly zajímavé stavby či nové dopravní spojení, v Praze se v tomto směru zastavil čas.

Jelikož bydlím na Smíchově, všímám si především změn v této městské části. Přestože měl Smíchov krátce po revoluci namířeno k hvězdným zítřkům, např. díky tomu, že na celé území dělali plán významní zahraniční architekti, z těchto plánů se toho moc nerealizovalo a naopak se realizovaly věci, které stály jasně v rozporu s doporučením tehdejších studií. Tak vznikl např. tunel Mrázovka, který necitelně proťal oblast dolního Smíchova, která se z toho doposud nevzpamatovala. Nyní se horko těžko hledají řešení, která mají tuto oblast opět oživit a předstírat, že se nejedná jen o obrovskou křižovatku uprostřed zástavby. Naopak vzniká spousta developerských projektů, které se ani nesnaží začlenit do stávající zástavby a doplnit tak celek. Vznikají stavby, které se předhánějí, kdo bude mít lepší výhled a víc parkovacích míst na úkor starousedlíků, viz např. nová výstavba na Malvazinkách, park Klamovka atd. Volná místa na kopcích Prahy 5 se zastavují domy a veškerá doprava z těchto krásných a zelených čtvrtí končí dole na špinavém Smíchově, pro jehož zlepšení doposud chybí plán.

Chtěla bych, aby se Praha 5 vyvíjela a zároveň zůstala autentická a uchovala si kus své historie. Aby místní parky zůstaly zachovány a aby vznikaly nové aleje podél cest. Aby Smíchov mohl ve spolupráci se Smíchov City rozvinout své centrum, které by se nekrčilo jen mezi Portheimkou a Andělem. Aby ze špinavého autobusového nádraží Na Knížecí nebyla jen obrovská vyasfaltovaná plocha plná reklam a rychle projíždějících aut. Aby i zde byl prostor pro veřejný život na čistém vzduchu a člověk se nebál zde jezdit na kole.

O mně

Na Praze 5 bydlím necelé 2 roky a cítím se zde jako doma. Prahu 5 jsem si vybrala kvůli její blízkosti do centra a zároveň jejímu početnému množství parků a přírodních ploch. Každý den se snažím vnímat své bezprostřední okolí a přemýšlím o tom, co by se dalo vylepšit. Zapojuji se do problémů týkajících se kácení veřejné zeleně, bourání původní architektonické zástavby či drogově závislých. Praha 5, především Smíchov, prochází velkými změnami a já bych si moc přála, aby tyto změny byly trvale udržitelné a prospěšné všem zde žijícím občanům a ne jen investorům.