window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-144909968-1');

4. 7. 2016

KDO SKUTEČNĚ STOJÍ ZA RUSKÝM KOLEM NA SMÍCHOVSKÉ NÁPLAVCE. CO JE ZA SPOLEČNOST TIMSBURY CAPITAL? HOVOŘIL A VIDĚL NĚKDO JEJÍHO JEDNATELE, JIŘÍHO HAVRDU?

Jediný zájemce TIMSBURY CAPITAL s.r.o., která se přihlásila a kupodivu vyhrála má pouze jednoho vlastníka, jistého pana HAVRDU. Tedy žádný podíl holandské firmy specializující se na vyhlídková kola, jak tvrdí starosta Klíma! Mimo jiné je to jedná z mnoha nepravd a polopravd, které v této věci šíří.
Samotná historie vzniku a fungování této firmy je podezřelé a prapodivné. U jejího zrodu stála v dubnu 2016 Companies.cz, s.r.o., firma specializující na zakládání jiných firem a jejích virtuálních sídel. Ta byla jediným vlastníkem a jednatelem následně vše převedla/prodala na pana Jiřího Havrdu, který dřívě podnikal v chemickém průmyslu. Zajímavé je, že společnost Timsbury Capital sídlí v paneláku v Kobylisích, kde má své prostory i firma Companies.cz. Náhoda??? (více na https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=930147&typ=UPLNY)

Co je za firmu Timsbury Capital, kdo za ní stojí, kdo je pan Jiří Havrda? Jak je možné, že obec svěří k využití takto lukrativní pozemek společnosti, o které nikdo nic neví, která nemá žádnou historii ani reference.

To vše a navíc vzhledem k předpokládaným ziskům z této „atrakce“ pak může být jediným cílem, tedy nikoliv oživit náplavku ale soukromě vydělat na úkor obce a veřejnosti, kdy rozdíl pronájem zisk bude dělat minimálně desítky milióny korun ročně. Když počítám, že kolo má mít 42 kabin s osmi místy a má se otáčet rychlostí pěti otoček za hodinu, tak za stejnou dobu sveze 1 680 lidí. Provozní doba má být 16 hodin denně (od 8:00 do 24:00). Při reálné ceně 100Kč za lístek by tak provozovatel pouze za ruské kolo vydělal při maximální vytíženosti  2 688 000 Kč měsíčně za nájemné 56 000Kč. Za rok pak 32 256 000 za nájemné 672 000Kč. Ano, jedná se o maximálně možný zisk, nicméně i při poloviční vytíženosti je nepoměr výdělek versus nájemné pro obec extrémně nevýhodný.

V rámci pronajatého pozemku bude i restaurace a její zisk je rovněž nutno připočíst k výdělku získaného provozováním ruského kola. Tedy i čistě z ekonomického hlediska je tento projekt pro Prahu 5 zcela a výrazně nevýhodný a poškozující. Praha 5 by zde na úkor veřejného prostranství podpořila soukromý projekt a přinesla obrovské zisky podnikatelskému subjektu, o kterém nikdo nic pořádného neví.

Neekonomičnost či nehospodárnost projektu pak ještě podtrhuje likvidace dvou sportovišť, které nechala za více jak 6 milionů Kč Praha 5 před rokem zrevitalizovat.

Pokud se pak následně k projektu přidají i střelnice a autodrom, půjde opravdu o velmi lukrativní projekt, nikoliv však do kasy Prahy 5, ale do kapsy kohosi tajemného, o kom máme minimum informací. Respektive jedná se o velký byznys, na kterém se někdo snaží velmi vydělat na úkor obce, jejich obyvatel a veřejného prostranství.